نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2223
-
الف
+

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در شمال افغانستان

نمایشگاه صنایع دستی بانوان ولایت «بلخ» در شمال افغانستان با استقبال روبرو شد.

به گزارش آی فیلم 2، تولیدات و صنایع دستی بانوان افغانستان در نمایشگاه بهاره صنایع دستی بانوان ولایت «بلخ» که در پارک آریانا شهر «مزارشریف» درحال برگزاری است، مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته است.

به گفته «حسینا حسیبی» مسئول بخش صنایع دستی بانوان در ولایت بلخ، هدف از افتتاح این نمایشگاه بازاریابی و آشنایی شهروندان با صنایع دستی منطقه به ویژه در بخش البسه محلی، ظروف و لوازم تزئینی خانه است.

مسئول نهاد صنایع دستی بانوان در ولایت بلخ، در مراسم افتتاح این نمایشگاه در روز پنجشنبه ۶ جوزا(خرداد) با بیان اینکه در چهار فصل یک نمایشگاه برگزار می گردد، گفت: این نمایشگاه بهاری بوده و بیشترین طرح ها و کاردستی های بانوان در ۳۶ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه صنایع دستی

«محمد سالم ساعی»؛ رئیس زراعت و مالداری ولایت بلخ هم گفت که در این نمایشگاه تولیدات و ابتکارات دستی سنتی و اصیل به مدت یک هفته به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: تولیدات صنایع دستی و خوراکی که سلیقه، دستاورد و کارکرد زنان در عرصه آماده سازی آنها نقش داشته باشد در معرض دید شهروندان شهر مزار شریف قرار داده شده است.

نمایشگاه صنایع دستی

رئیس زراعت بلخ گفت: راه اندازی نمایشگاه راهی برای به وجود آوردن بازار و بازاریابی می باشد و مردم هم می توانند از نوآوری هایی که در لباس های وطنی و زیورات برای تزئین خانه ها ارائه می شود، استفاده کنند.

چند تن از بازدید کنندگان با استقبال از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بانوان در ولایت بلخ، تاکید کردند: برگزاری نمایشگاه هایی که باعث تقویت تولیدات داخلی می شود تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور می گذارد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر